fredag, januari 02, 2009

Publicerad

Jag får nyhetsbrev från Bonniers, men eftersom bilderna är spärrade ser de konstiga ut och jag brukar inte bry mig om att läsa. Det sista har dock dröjt kvar i inkorgen och av en händelse klickade jag mig vidare för att så nyhetsbrevet med bildern och allt. Direkt möter mig ett ansikte jag känner igen.

När jag läste vid skrivarlinjen på Bollnäs folkhögskola gick jag i samma klass som en liten, späd, ung, skygg tjej. Det var hennes ögon jag mötte i nyhetsbrevet. Katja Timgren.
Hon ger nu ut sin andra bok.

Mig veterligt är det enbart hon som hittills blivit publicerad författare ur kvinnorna i vår klass. Jag blir så glad i hjärtat. Och jag minns året där. Kreativiteten, snöänglarna, galenskapen, ensamheten i sammanhållningen. Allt kommer till mig igen.

Inga kommentarer: