onsdag, februari 18, 2009

Turnépremiär ikväll

Det är mycket man tänker att man borde göra. Sånt som man vill, men som kostar tid och pengar när vardagspusslet samtidigt ska gå ihop. Då är det lätt att välja bort.

Lalehs turnépremiär i Luleå hade lätt kunnat bli en sådan sak. Men i går sms:ade min man till mig och frågade om jag ändå inte skulle gå och jag kom på nya tankar.

Jag recenserade Lalehs nya "Me and Simon" och gillade. Mycket. Markus hade läst en intervju med Kristofer Åström, en gammal favorit som jag sett live ett flertal gånger, i Kuriren. Han ska spela förband.

Sagt och gjort, biljetter är bokade. Ikväll blir det musik för hela slanten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vill bara säga att din krönika var jättefin idag.
Gillade den mkt.
/J. Blylod

Mari sa...

Johanna, jag tackar så hemskt mycket för din kommentar. Den kom till mig en sådan dag när jag var trött-trött och allvarligt funderade på om jag inte gjort mitt som krönikör. Efter ditt fina beröm tyckte jag helt plötsligt att solen värmde litegrann ; )