torsdag, mars 05, 2009

Fotoassistent Siri

Min vän och kollega Sanna är tillbaka på jobbet efter sin föräldraledighet. I dag plåtade vi ett jobb till Helgsidorna hemma i mitt vardagsrum. Efter en stund anlände truppen från förskolan (Siri och Markus).

Vi fick således assistans vid fotograferingen, kanske inte så välkommen sådan eftersom pryttlarna som vi nogsamt arrangerat lätt flyttade på sig av Siris beröring. Ja och medan Siri "hjälpte" oss så hände andra kaosartade saker i köket. Mer om det i lördagstidningen! Min pappa hälsade på och tog den här bilden på oss.

Även om min kjol åkt upp på bilden så försökte jag köra ett motsatt-effekt-trick. Jag har ont i halsen. Igen. Det känns skit, jag vill träna, jag vill känna pigghet. Så istället för fleece så slängde jag på mig finblusen, kjolen och kilklackarna. Det hjälpte. Kanske. För en stund.

3 kommentarer:

Mys liv och hem sa...

Vilken härlig attityd till frustrationen över förkylningen.Sånt gillar jag.Ha en skön dag

Gudmodern sa...

Hej Mari!
Såg att du varit inne och gratulerat mig till husköpet. Tackar för det.
Jag känner att jag kommer att stortrivas där. En tydlig HEM-känsla infann sig redan första gången jag var på visning, och den har inte avtagit. Nu läängtar jag bara till 1 april, när jag får ta palatset i besittning ; )
Ha en fin helg.
/Karin

Mari sa...

Ha ha, jo det hjälpte nog för nu är jag inte förkyld längre!

Karin, jag förstår att du längtar. Det där kommer att bli toppen!