söndag, mars 15, 2009

Från mammas gömmor

I lördags var vi och hjälpte mamma flytta. Arbetsfördelningen i vår familj: Hemi låg på en kvarlämnad matta och åt ett grisöra, Siri plockade i en godispåse hon fått av mormor, jag gick igenom en del saker från skrivarlinjen och Markus bar tunga möbler.

Mamma har bott i huset ungefär lika länge som jag och Markus varit tillsammans. Det representerar en era, bland annat bodde jag, Markus och Hemi där medan vi renoverade vårt hus. Men nu är det dags att ta nästa steg i livet. Det blir bra!

Förutom en del ungdomssaker fick jag med mig en jättefin del av en lampa med porslinslod och sådan gammal fin sladd i tyg, gamla ljusstakar och en burk som snart är fylld med något mer eller mindre viktigt. Lampan är nu kompletterad med en skomakarskärm som fanns i uthuset och hänger över köksbänken. Det var till och med dimmer inkopplat på det tidigare oanvända uttaget. Perfekt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej ! Tänka sig, sådana ljustakar har jag med.. Jättegamla är dom.. Min morfars mamma hade dem med sig när hon flyttade till sjulsmark från Luleå, så var rädd om dina¨...Kram Maria

Mari sa...

Så roligt! Mamma berättade var hennes kom ifrån, men just nu minns jag inte. Måste fråga henne igen. Jag ska vara rädd om dem. Kram.