tisdag, april 28, 2009

På allvar

Fullt upp på jobbet.
Hem och äta.

Vidare till förskolan för möte med föräldragruppen.
Åsikter, insikter. Funderingar. Svar.

Hem till missat telefonsamtal.
Lång diskussion angående vår utbyggnad.
Tekniska detaljer.

Skulle behöva en stund på spikmattan för att samla ihop mig.
Bara den lilla detaljen att jag inte köpt någon ännu ...

Markus är ute med Hemi och jag ska plocka ihop efter middagen.

Men riktlinjerna är dragna: Om cirka två veckor ska det grävas och gjutas här. Kallfarstun rivs bort och den inre ytterdörren kommer väl till pass. Efter det ska väggblocken byggas. Ja ... och sedan sätter det i gång. Jag trodde det skulle dröja längre, till efter semestern innan cirkusen började. Men det känns bra. Mycket bra. Och lite overkligt.

Fönsterbeställning, pardörrar, altandörrar. Linjer, tankar, glasytor. Tid på banken.Ja, ni förstår. Släppa axlarna. Ta några djupa andetag.

Det. Blir. Bra. Så

3 kommentarer:

Anja sa...

Det blir alldeles säkert jättebra! Gustafssons gör inget överilat och ogenomtänkt!
Syns snart i Valborgssolen vid kusten!

Anonym sa...

Investera i en spikmatta, vi har gjort det och den är HELT underbar. Ögonsten på backen säljer den för 590 kr. Ha en trevlig valborgs! Kram Sara

Mari sa...

Härlig dag i går, Anja. Ses på stugan, hoppas på repris på vädret. Kram kram.

Jag ska investera i en spikmatta, Sara. Kanske redan i morgon! Kram.