lördag, april 25, 2009

Saturday pics

Siris nya kusin Svante fick en gåva i dag. Siri älskar att
hålla honom i famnen. Hon pussar honom ömt på kinden.
Inslagspapperet är en gammal tapet, som jag tog hand om
när mamma flyttade.

Födelsedags-stassad i ny blus.
Blir en garderobsfavorit i sommar.


Siri har längtat efter att få fira Lovis två-årsdag länge nu.
Den här tårtan bakade hon i går, tror jag.


Nu ikväll: Markus ser hockey. Jag dricker mousserande och målar lampfötter.

Började som en grå dag. Jag fick sovmorgon, åkte yrvaken till den årliga loppisen för att spana efter pinnstolar och nattduksbord, men kom bara hem med lite småplock. När jag var färdig där ringde jag Markus som var ute på promenad med tjejerna. Vi möttes upp och gick och vårekiperade Siri på stan och åt lunch på Ekbergs.


Sedan åkte vi äntligen ut till Trundavan för att fira Siris kusin Lovis, som fyller två år i dag. Som hon har längtat! De är så fina med varandra och pussas och kramas och klappar om varandra som två tanter.


Vi har grillat burgare i solen och fikat fantastiskt gott fika. Jag och Markus körde hem ett lass ved och jag, Hemi, Siri och Wiweca har hunnit med en ljuvlig kvällspromenad.


Nu målar jag lite loppisinköp, dricker bubbel och känner kinderna hetta efter solens strålar. Så mycket bättre kan livet inte vara, just nu.

5 kommentarer:

Vickan sa...

Gamla tapeter är roligt!

Mår lite illa över missad Lionsloppis. Man brukar alltid hitta når trevligt där, även om det så bara är en retro serveringssked i plast till husvagnen...

Anja ska strax på jobbet sa...

Låter som en trevlig helg för er. Ja, förutom onda kroppsdelar då, tur du fick kompensera med lite gott bubbel och soliga kinder!

Mari sa...

Jo, Vickan, någonting brukar man ju alltid traska hem med. Du får ta revansch på loppisarna i sommar!

Jepp Anja. Det blev fördel positivism i helgen. Härligt!

Louise sa...

Hej! Vad har du för lampskärmar till dessa fina lampfötter. Har en likadan lampa men har inte hittat eller sökt så flitigt efter en lampskärm

Mari sa...

Hej Louise! Jag håller på att sy tygskärmar. Tycker inte heller det är lätt att hitta några som passar. Håll utkik, så ska jag lägga upp bilder så snart den är klar. Tror även sådana säljs av bland andra Miljögården, men jag tyckte de var för vida i "kjolen". Lycka till på skärmjakten!