onsdag, juli 22, 2009

I en värld av Mamma Mu och jordgubbar

Medan Markus har målat ribb har jag och Siri ätit lunch med Hanna och barnen samt varit på biblioteket och lånat ett helt bestånd av Mamma Mu-böcker. Jag har klippt mig idag också. Lite kortare lugg och bort med en massa slitet överhår. Det känns toppen.

Medan kvällssolen var som skönast åt familjen vegetarisk middag på altanen och avslutade med egenplockade jordgubbar och kaffe.

Jag njuter av hur allting prunknar och ger bär. Vi har plockat de första hallonen hemma och svartvinbären är på väg. Till och med vårt lilla olivträd har små oliver på kvistarna.

Nu ikväll är både Marcus och Markus ute i nöjeslivet. Själv har jag tagit en cykeltur med våra flickor och läst i min bok. Jag har just avslutat kvällen med ett fotbad. Försöker ta hand om mig själv, känna efter vad jag vill och leva i nuet, även när livet är lite halvt upp och ner som det är just nu. Det känns smått overkligt att jag ska sitta på jobbet om en och en halv vecka och känna mig utvilad och full av inspiration.

Hemma har bygget stannat av för några semesterveckor. Vi kikar förbi varje dag för att måla, hämta något eller vattna och plocka av jordgubbarna samt hämta tidiningen - jag förmår mig liksom inte att adressändra den.

När det gäller byggnationerna är det liksom ingenting som verkligen börjar ta form inuti och jag är less på att försöka kisa och föreställa mig. Jag vill se. Tålamod. Jag övar ofrivilligt mitt tålamod men känner ibland - vad har vi gett oss in på. Men att våga tvivla hör väl till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan....härligt med så mycket frukt och bär hemmavid.. och absolut skönt och nödvändigt med egentid!!! Skulle fråga dig vad du tyckte om den förra boken du läste;Lyckan, kärleken och meningen med livet - Elizabeth Gilbert?

Sara sa...

Känner igen känslan, det är ju nu man skulle vilja att det gick undan med raska steg och så har de semester, suck...(men det måste dom ju få ha såklart). Vilken härlig Stockholmsresa ni verkar ha haft! Kram Sara
PS Skulle du vilja ses nån dag?

Mari sa...

Hej! Visst ska jag berätta vad jag tyckte om boken av Gilbert. Det blir ett eget inlägg ... så kika in det!

Jo, Sara, de måste väl få ha sin semester ; ) Vi hade det toppen i Stockholm, verkligen underbart. Jag ses gärna någon dag. Vi kan väl ringas? Kram