onsdag, augusti 19, 2009

Bakom färglager

Jag har vaknat med huvudvärk i fem dagar och sedan dragits med bultande huvud dygnets vakna timmar. Därför ringde jag och bokade tid hos naprapaten. Men man kan säga att jag halvbotade mig själv genom att kvistlacka tre tak igår. Efter det var huvudvärken borta.

Jag gick i alla fall och fick utknakat en ordentlig låsning i nacken. Så nu känner jag mig lite skör och öm, men det är säkert bättre redan imorgon.

Annars består livet mest av hus just nu. Klinkerprover, fönsterfilm till badrummet, golvhöjder, väggar som ska sparas och kapas bort, samtal med fönsterbräde-tillverkare och golvslipare, frågor om stuprör från takläggaren ...

I kväll är Markus och jobbar i huset medan jag har skött barnruljansen. I morgon kväll är min nacke förmodligen så bra att jag kan dra på första varvet färg i taken.

Invändigt tar det mer och mer form.

Här och där i huset finns små minnen av våra snickare - minnen som kommer att finnas kvar bakom lager av färg.

I Siris rum och i burspråket, lämningar av artistnamn och låttitlar från P3:s introtävling.

Det känns fint att de blir kvar i väggarna, även om ingen någonsin kommer att se dem igen.

Musik och eftertanke inbyggt, med det kan det väl inte bli fel.

Inga kommentarer: