tisdag, september 01, 2009

Nyans







Jag skriver på inlägg i huvudet, men de tar sällan digital form. Livet är liksom fullt just nu.

På något sätt oinspirerande att skriva om.

Måla tak, spackla tak, slipa tak. Toalettplacering. Flytspackel. Det blir liksom inte roligare än så.

I går kväll när jag var på promenad med Siri och Hemi mötte vi en fröken från Siris förskola som är föräldraledig just nu. Vi hade en fin pratstund och jag kände hur mycket hon fattas oss på förskolan.

När vi gick därifrån tänkte jag på hur många människor vi ändå har runt omkring oss som förgyller livet. På sistone all hjälp från föräldrarna. Fix i huset, omtanke, barnvakt. Och fantastiska måltider - finns det något bättre än att slippa tänka på mat när man arbetat i huset hela dagen?! Och blåbärspajen Siri kom hem med i söndags! Åt en bit efter lunchen i går och kände mig tacksam.

Bilderna ovan kommer i vanlig ordning från Pierre och är fotade på Skansen. Jag tycker mycket om färgtonen i dem.

4 kommentarer:

Malin i Luleå sa...

Underbara bilder :)

sarah sa...

Åh...vad mysigt vi hade det :)

MiTTSeTTe sa...

Det är mer än bilder! Fina! känner igen "spindelparken" där jobbar jag rätt ofta.
/Kram

Mari sa...

Malin, visst är de!

Sarah, det var underbart. Hoppas ni har det minst lika härligt på nästa resa!

Lisette, jag håller med. Det var fint där! Kram.