tisdag, september 22, 2009

Samtal

När jag var hemma med förkyld och hostig Siri i går tog vi en förmiddagspromenad. Vi hann avhandla en hel del viktigheter där medan lilla stjärnan satt stilla i barnvagnen.

Bland annat pratade vi om postväsendet.


Sedan pratade vi om bajspåsarna som numera sitter ovanför bajstunnorna, i alla fall på Djupviken. En liten påminnelse att plocka upp och enkelt om man glömt påsen hemma.

Siri undrade vem som satt upp dem och jag sa att jag trodde det var kommunen.

Siri: ?!
Jag: Kommunen, de som bestämmer här i Piteå där vi bor. De har nog satt upp dem.
Siri: Kå?!
Jag, artikulerar: Kå-muuu-nen, heter det.
Siri: Muuu! Mamma Mu!

3 kommentarer:

Malin i Luleå sa...

Barn är härliga :)

Anja sa...

En ganska festlig syn, mamma mu travar runt Piteå och hänger upp bajspåsar på stolparna. Kanske kråkan hjälper till?! ;)

Mari sa...

Eller hur, Malin! Kommer många roliga kommentarer nu förtiden.

Jo, det skulle vara något Anja. Tror definitivt Kråkan har en näbb med i spelet ; )