tisdag, oktober 27, 2009

Media

Vi fick en sommar i huset innan Markus åkte till Umeå för att plugga till tandtekniker. Det var då jag började blogga.

Jag bodde själv som gravid i huset den vintern (ja Hemi var ju med mig såklart), medan Markus veckopendlade till Umeå.

Och så året i andrahandslägenheten på Tunnelbacken när jag var föräldraledig.

Tredje och sista året på utbildningen hade Markus mestadels praktik och fanns i Piteå, men även där skötte jag vardagen med barn och hund ensam någon månad. Och han, med lediga kvällar, långt borta från familjen.

Redan då tyckte jag att han var modig. Som vågade satsa. En fredag tog han sin kandidatexamen. På måndagen började han arbeta på samma ställe som han haft praktik på.

Här kan du läsa om vad Markus sysslar med på dagarna.

Inga kommentarer: