onsdag, oktober 14, 2009

Morgon







När jag kom in från morgonpromenaden hade Markus tänt ett ljus på köksbordet. Jag åt frukost med Melissa Horn på stereon och en rökelseslinga i bakgrunden.

Jag gillar det spartanska, så skönt att alla saker som invaderar livet och liksom stör och skapar brus inte ännu packats upp. Fotade några bilder med dålig kvalité i morse, men nu har Jens hjälpt mig att ställa om kameran så händanefter ska jag förhoppningsvis kunna få till bättre foton.

Det är som att lugnet sänker sig. Som en naturlig meditation. Jag tror till och med att jag andas djupare.

21 kommentarer:

Mys liv och hem sa...

Vad fint hus ni har

Lisa sa...

Åhhhh vad fint!!!

Är det ett smeg som står där?
DÅ blir jag riktigt avundsjuk!!

Ps....om ni får inbrott å det enda som saknas är mademosiellen å kylskåpet då är det INTE jag som tagit dem:))))))))

Ha d bra!/Lisa

Lina sa...

Åå så mycket grattis! Måste kännas helt underbart med sitt eget golv under fötterna, sin egen säng att bädda och livsång lön för all möda! Det är superkul att du låter oss följa med på er resa ut ur och in i huset. För att inte tala om hur fint det blev och fortfarande blir!

Kram.

PS. Och titta inte på mig heller om de fattas något i köket. DS

Anonym sa...

Å så mysigt! Kommer att bli jättesnyggt!
Kram Sara

Soffan sa...

Oj så väldigt fint!!! Vilket underbart hus att luta sig tillbaka i. Bra jobbat! Jättebra jobbat!

Jenny sa...

Oh, såg himla fint ut !

Tänkte bara höra med dig. Är boken 'Caipirinha med döden' läsvärd? Jag har funderat på den många gånger men aldrig kommit till skott nämligen ..

Anja sa...

Iiihhh, aaahhh, ooooohhhh, tjuuusigt och fint och äntligen hemma!

Malin i Luleå sa...

Vackert :)

Kram!

Anonym sa...

Ojoj vad fint det blir! Och en smeg och allt ...
:-)
/B

Sanna Eriksson sa...

Ser så fint ut, avis är va jag är =)

Mari sa...

Hej söta fina. Tack för kommentarerna!

Till att börja med måste jag dementera ; ) Det är (tyvärr) inte ett Smegkylskåp som står i köket. Prislappen kändes lite för ovärd för oss, i alla fall just nu. Istället köpte vi en Gorenje kyl/frys, som i nypris kostar ungefär hälften. Men när vi skulle beställa den visade det sig att företaget slutat tillverka just den modellen. Vi dammsög alla internetshoppar, men hittade bara det i färgerna rött och svart. Tillslut hittade Markus ett från -06 på Blocket i Stockholm. Det var en nervpirrande historia innan vi hade det i Piteå. Bland annat var det ingen som svarade i telefonen när flyttfirman var där och skulle lasta ...

Nåväl, det blev en lång utvikning.

Lisa, då vet jag vart ska söka om min mademoiselle är borta en dag. Du får väl bjuda på en kopp kaffe när jag kommer snokande ; )

Lina, som du skriver, jag hoppas det blir en livslång lön. Som jag önskar att vi ska bo kvar. I många år.

Och så Caipirinha med döden. Jag hade inte de bästa förutsättningarna när jag läste den, in-i-märgen-trött med typ tre sidor avklarade per kväll. Men garanterat läsvärd. Vet inte vad jag ska skriva för att göra den rättvisa, så jag rekommenderar dig helt enkelt att läsa den, Jenny! Tror inte du ångrar dig.

Ni ska veta att jag blir mycket varm i hjärtat av era ord. Ha en fin dag alla ni och kram på er!

Anonym sa...

Älskar din lampa ovanför köksbordet. Vart finns en sån att köpa?

Kram Anna

Mari sa...

Hej Anna. Lampan kommer från Ikea. Minns inte vad den heter nu och vet att jag inte hittat den på deras hemsida. Kan kolla på kartongen när jag är hem på lunch, men den finns på varuhusen.

Den som syns på bilden saknar dock en glaskupa kring själva glödlampan. Den strök på foten nu i ombyggnationssvängen. Vi har hängt upp en till bredvid som är hel - men måste köpa en ny eftersom glaskupan inte finns att köpa separat ... Kram på dig.

Anonym sa...

Så otroligt SUPERNAJS !
Vilket jättejobb ni gjort, sträck på er å var stolta. Vilket teamwork, me like :)/ Kram Maria

Magnus sa...

Gud, så vackert Mari. Känns väldigt hemma.

Pierre sa...

Vackert.

Anonym sa...

Jag längtar efter att hälsa på er hemma i huset! Massa kramar

Elin sa...

Det är så otroligt fint och stilrent men med en härlig värme och skön atmosfär. Förstår att du andas djupare och att du är harmonisk när ni äntligen fått flytta tillbaka!

Är grymt avis på ert hus! Vill också göra en total makeover.
Ha en mysig helg vännen!
*Kramar*

Mari sa...

Tack Maria. Me like too! Kram.

Å, Magnus. Tack. Du fattas mig här på tidningen!

Thanks Pierre. Vet du om att datarummet går under namnet Pierres rum. Även Siri kallar det så.

Terese, hörde rykten om att vi ses redan ikväll! Kram.

Tack fina Elin. Du använder ord jag tycker om ; ) Det där med total makeover drabbar mig också då och då. Känns overkligt att vi faktiskt gjort det ...
Ha en fin helg du med. Många kramar.

hem ljuva hem- helena sa...

Wow!! Så superfint det blev!!!

Mari sa...

Tack Helena. Ni har också gjort ett toppenjobb!

Och förresten Anna, så heter lampan Ottawa!