måndag, november 30, 2009

Hemifrån

Här sitter jag och jobbar just nu. Ett doftljus tänt och en kaffemugg bredvid mig. Inte den mest ergonomiska stolen, men det bra ändå. Kanske blir det en anledning att flytta över datahörnan till extrarummet, där det stora skrivbordet faktiskt står uppställt.

Anledningen till att jag skriver hemifrån är att vår kära hund är lite risig i magen, därför vågar jag inte lämna henne ensam, om ett besök utomhus blir aktuellt för hennes del (och det blir det, då och då).

Tänker på vilken skillnad det är att jobba nu, jämfört med bara några år sedan. Har chattat med en illustratör utomlands via Facebook om ett jobb, har sökt i PT:s arkiv som finns tillgängligt på nätet samtidigt som jag skriver ut en intervju genom vårt mejlprogram.

Och att det finns kastruller som behöver diskas och bord som bör torkas där nere, det ignorerar jag fullkomligt ; )

3 kommentarer:

Elin sa...

Vilken mysig datahörna! Håller dock med om att sittplatsen inte var den allra mest ergonomiska, men den var vacker.
Sköt om dig och hoppas att Hemi kryat på sig.
Kramar!

Livet på Storgatan sa...

hej mari!
nu är jag tillbaka på bloggen, bara så du vet! kramisar

Mari sa...

Elin, den vore ännu finare med en iMac på bordet. Hur var det nu, önska önska runt i ring, önska kostar ingenting ...

Hemi har halvt om halvt kryat på sig. Hon ska till veterinären på torsdag för sitt öra. Börjar vara lite less på allt tjorv nu. Kram.

Hej Jill. Du är tillbaka med besked ser jag : ) Fint med kaminen, förstår att ni är nöjda. Och tusen tusen tack för den fina presenten. Jag är mycket glad. Kram.