lördag, november 07, 2009

Skymning ...


I kväll ska vi gå ut och äta med vänner, jag och maken. En slags tidig farsdagspresent från min sida. Blir mysigt att äta i lugn och ro, snurra ett vinglas mellan fingrarna och sitta kvar och prata.

Vår dotter valde att åka till mormor redan mitt på dagen. Längtan var stor.
Så stod vi plötsligt där på stan, utan barn och utan måsten.

Konstig känsla.

Vi köpte en fin lampa till det lilla fönstret i Siris rum och fikade på Ekbergs konditori, där vi fick sällskap av Sanna och Jonas.

Vi gick en sväng på stan, höll handen.

Och hela tiden föll stora flingor stilla.

Sedan har jag och Hemi varit ute på promenad i skymningen. Jag plockade lingonris och hon nosade och busade, lycklig i snön.

Nu lyssnar jag på Ebba Forsbergs Cohentolkningar, hör att Markus kom hem från kvartersbutiken. Vi ska dricka te och äta skinksmörgåsar.

Sedan lång dusch med hårinpackning.

Ibland är livet så enkelt. Och vackert.

6 kommentarer:

Lina sa...

Riktigt fint blev huset. Som taget ur Madickens jul...

Trevlig kväll!

Mari sa...

Tack Lina! Jag hade en bild ur boken "Titta, Madicken, det snöar!" i inlägget innan jag publicerade det men tog bort den. Älskar illustrationerna i den boken ; )

Trevlig kväll på dig med.

Malin i Luleå sa...

Vackert :)
Ha en trevlig kväll!
Kram Malin

Magnus sa...

Så fint, Mari. Så otroligt fint. Både text och bild.

Martina sa...

Vilket härligt hus och vad fint ni verkar ha fixat till det! Man blir lite avundsjuk faktiskt!

Mari sa...

Malin. Tack : ) Kram.

Tack söta Magnus!

Litet, men härligt, Martina. Fast allt är väl relativt. Vi trivs mycket bra och är väldigt nöjda med utbyggnaderna!