torsdag, november 26, 2009

Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen

Efter en snabb men smakfull sushimåltid åkte vi vidare mot Coop arena för att se Lars Winnerbäck igår kväll.

Vet inte vilken gång i ordningen jag ser honom, men tror det är den femte.

Sittande konsert på Norrmalmia, då jag för första gången insåg Winnerbäcks storhet. En bombastisk spelning på Piteå dansar och lers scen på Sundsgatan, en sämre i Badhusparken, den fina konserten på Lulekalaset förra sommaren (som tyvärr blev förstörd av ett fylleslag till publik) och så den igår.

Materialet från nya skivan kompletterar hans tidigare på ett mycket förtjänstfullt sätt och ger liveupplevelsen ännu mer bredd. Ljusshowen var otroligt fin och rent magisk när han tillsammans med Anna Stadling framförde "Om du lämnade mig nu" under en blinkande stjärnhimmel. Andra favoriter är "Elden" med enbart piano i bakgrunden och en fin avslutning med "Söndermarken".

Min kollega Anders Sandlunds recension finns här. Jag är måhända partisk i målet, men jag tycker att Anders skriver fantastiska recensioner. Han använder sitt stora kunnande på bästa sätt för att få mig att känna hur det lät och han har ett mycket behagligt sätt att använda orden.

2 kommentarer:

Anja sa...

Då har jag sett Lasse med dig de två gångerna jag sett honom live! Pdol när du var ganska ny bekantskap och i Lule ifjol! Önskar jag vart där igår, men satt fast i soffan och gnuggade färsk tand på ledsen bäbis...

Mari sa...

Där ser man! Vilken spelning gillade du bäst?

Jobbigt med ledsen bebis och ny tand. Hoppas det är bättre nu.