måndag, december 28, 2009

Till Siri






Några kvällar innan julafton ägnade jag åt att göra en docksäng till Siri.

Korgen är köpt på rea och sedan har Markus hjälpt mig sätta fast små hjul under och konstruera hållaren till sänghimlen, som är gjord av rundstav.

Madrassen är klippt av två stolsdynor som fanns hemma. Lakan och kuddfodral är gamla, fina, med broderi. Innerkudden sydde jag av en stuvbit. Till täcket fick en bit från ett billigt sommartäcke stryka med och påslakanet är sytt av en stuvbit fint sänglinne från La Redoute med spets på.

Tyget i korgen är sytt av en linnegardin, som jag tror att Terese lämnat till mig någon gång. Från samma tygkasse kommer spetsfilten som värmer dockan lite extra.

Sänghimmeln är en gammal gardinbit och så har dockan en liten mobil att titta på.

Av en nyckelring med mjuk hund gjorde jag dockans mjukisdjur.

Som ni förstår hade jag väldigt roligt i skapandet. Tur att Siri har kul i lekandet!

4 kommentarer:

Elin sa...

Den blev hur fin som helst!

Malin i Luleå sa...

Fint :)

Anonym sa...

Jättefin! Vad du är duktigt!! Gott nytt år!! /Sara

Mari sa...

Tack så mycket, fina ni!

Och gott nytt år på er : )