söndag, januari 03, 2010

Nyårsnatten

Nyårsafton som vi sett fram emot att fira med fina vänner blev inte som vi tänkt oss. Magsjuka i den andra familjen satte stopp för planerna.

Tack vare en fantastisk matleverans åt vi mycket gott. Vi såg flera dokumentärer på tv och Hemi, som blivit väldigt raketrädd med åren, gömde sig ömsom under vardagsrumsbordet och ömsom under köksbordet.

På tolvslaget såg vi fyrverkerierna från burspråket. Vi hade uppsikt över tre vädersträck, det var en magnifik vy. Men finast pappersballongerna när de kommer svävande i klungor uppe på himlen.

2 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Härligt att pyssellusten är tillbaka! GRattis!
Hoppas kvällen blir en ordentlig revanch från nyårets antiklimax.

Läser din årssammanfattning och mina tankar om nästa år sammanfaller ganska väl med dina. Jag vill också ha tid för mig själv, ge mig tid och ta mig tid och satsa på mig. Motion och mat och investera lite i Anja, inte bara mammasambon.

Kram och goda önskningar så här i början på något nytt!

Mari sa...

Jo, trettondagsafton var trevlig. Lite lite dans dock, men mer mingel.

Jag förstår dina tankar till fullo. Du har ju dessutom fått två barn tätt. Svårt att prioritera sig själv, men viktigt. Hoppas på ett hälsosamt 2010 då, så får vi väl äta avocado och dricka örtte när vi ses ; )

Stor kram.