torsdag, mars 11, 2010

Navelskåder-i

Jag satt i bilen utanför förskolan med lite batteri i telefonen när läkaren ringde om provsvaren.

Allt såg bra ut, utom sköldkörtelvärdet (jag äter Levaxin på grund av underproduktion i sköldkörteln). Jag äter för stor dos medicin och ska minska mängden.

Det kan påverka lederna och därmed mitt knä.

Därför ska jag äta en något lägre dos i några månader och sedan göra ett nytt blodprov för att se hur jag ligger.

När jag avslutat telefonsamtalet kände jag mig lättad för att det inte verkar vara något 'allvarligt' fel i mig. Men nu har en känsla av besvikelse smugit sig på. Minska min medicin och vänta, vänta och vänta och se.

Jag har gjort väntandet redan.

Jag känner mig nästan lite avfärdad. Så. Fallet löst. I alla fall för några månader framföver. Säkert är jag orättvis.

Nu söker jag vidare på andra vägar.

Inga kommentarer: