måndag, maj 24, 2010

Allmänt knorr

Så här långt tog sig Siri innanför dörren i dag. På morgnarna har hon dagisångest. Vill inte dit. Gråter, stretar emot vartenda steg. Vid hämtning vill hon inte hem. Arg. Dumma mamma. Gråt hela vägen hem.

Nu och då somnar hon i tårarna och argheten. På golvet framför tv:n. I soffan. I dag hann hon inte ens längre än till hallen. Får se om hon vaknar något mer i kväll.

Annars är vädret trist och jag har skitaont i knät igen. Det gör mig lite rädd och sur. Dessutom kämpar jag mot ett stort jag-vill-vräka-i-mig-sug, som jag bestridit sedan i söndags. Men jag tänker inte ge mig!

Ja, och så undrar jag om dagens nektariner (se bild i spalten intill). Förr var alla sådär gula och fina i fruktköttet, mycket godare än de som dominerar i butikerna nu - bleka och betydligt mer smaklösa. Varför?!

Nej, ner till tända ljus, rökelse, några målartag på stora skåpet och sedan te så kanske det känns bättre!

2 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Stora styrkekramen till dig vännen!!

Tänker på dig :)

Mari sa...

Tack fina. Tänker på dig med. Mejlsvar kommer : ) Kram.