torsdag, juli 08, 2010

Pioner


Pionerna blommar, både ute och inne. Den första köpte jag på växtrea hos Bryggmans för två år sedan och nu blommar den, och gör mitt hjärta glatt, i trädgården.

Den andra fick vi tidigare i veckan när vi hade gäster och den har just fått flytta in i Katarina K-vasen.

Dagarna rullar på i en blandning av umgås, bad, måla vitt runt fönster, laga mat, träna och leka. Det är mig förunnat att kunna ställa väckaren och springa en timma på morgonen och om jag vill yoga en och en halv timma om kvällarna. Ljuvligt (men ikväll gick det dåligt)!

I går cyklade vi iväg för att göra några ärenden, och hamnade tillslut vid det fina trädäcket vid Tages bro där vi åt hämtpizza (jag en mozzarellavariant) i strålande sol. Det är semester om något!

3 kommentarer:

Lina sa...

I år är det jag som blir med Pioner. De och Mårbacka sopar lätt mattan bland andra trädgårdsblomster.

Låter som ett härligt sommarliv i Mariland. :)

Kram kram

Anonym sa...

Pioner är UNDERBARA. Mina försök
i trädgården har hittills misslyckats, men skam den som ger sig. Jag ska på´t igen! :-)
/B

Mari sa...

Kan bara instämma, Lina. Det är något särdeles speciellt med pioner och mårbacka! Och visst har ett härligt sommarliv!

Kram!

B, jag fick vänta på de vackra blombladen i två år, men nu blommar den i all sin prakt. Nu när jag sett att det fungerar vågar jag nog införskaffa några fler exemplar! På't igen du bara, för jag har verkligen inte gröna fingrar : )