tisdag, augusti 17, 2010

Mellanrum

Bilderna är tagna med fyra års mellanrum. Samma flicka. Samma ro.

Igår kväll yogade jag efter Siri somnat. Efter ett tag vaknade hon gråtande. Läpparna svällde, snabbt, som att hon fått några ordentliga smällar. Jag ringde hem Markus. Siris kinder började svälla och läpparna såg ut att sprängas. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen, som tyckte vi skulle komma in.

Så ytterligare en kväll åkte vi till akuten. Nakenflicka i sjal. Allergisk reaktion. Medicin.

En flicka med näbb till mun som blev överlycklig över en klistermärke av en anka.

Så firade vi vår andra bröllopsdag.

2 kommentarer:

annalarssonphotography sa...

Hoppas att stortjejen snart mår bättre igen!

Kram Anna

Mari sa...

Usch, jo det hoppas verkligen jag också. Kram på dig, Anna. Jag ska ta mig tid att svara på ditt mejl, som jag blev glad för, men vill göra det när jag har ro i själen!