onsdag, september 15, 2010

...

Jag har varit ordentligt förkyld sedan slutet av förra veckan. Träningsstopp, alltså. Men i går kväll somnade Siri för natten före sex. Så jag yogade. Andningen fungerade inte som vanligt, men istället fungerade rörelser, fördjupningar.

I kväll har vi firat Siris namnsdag, hon fick öppna en liten present jag köpt på Kupan. Clipsörhängen och ett fluffigt rosa diadem.

Clipsörhängena framkallade stor smärta på lilla damens örsnibbar, men hon tog det med ro och sa att hon skulle ha dem när hon blir äldre. Klokt barn.

Sedan satt hon och ritade vid köksön medan jag förberedde morgondagens mat. Vid sjusnåret stängde hon sina blå - och jag yogade igen.

Och det gick riktigt useldåligt. Jag blir på dåligt humör bara av att tänka på det. Inte i rörelserna, men tusen tankar, spår efter en splittrad jobbdag.

Nä, ny kraft en annan dag.

Inga kommentarer: