söndag, september 05, 2010

Yoga

Direkt efter jobbet i fredags åkte jag för första yogaklassen i workshopen jag har varit med i under helgen.

Jag kom hem till ett lugnt hus. Siri sov och Markus såg på fotboll. Jag badade till tända ljus, drack te och la mig tidigt.

Lördag morgon vaknade jag och tjejerna tidigt, halv sju var vi ute på promenad. Solen glittrade i Fårösundet och Siri åt sitt frånsomnade fredagsmys i vagnen. Klockan åtta stod jag på mattan i Öjebyn igen och efter chaifrukost var det två timmar teknikklass med Anne-Lie Bohman.

Efter middagsvila med Siri och ytterligare ett bad för min möra kropp åkte vi på kräftskiva. En mysig kväll, som för min del tog slut rätt tidigt med tanke på att det var dags för sista klassen klockan åtta i morse.

Jag och Siri har också gjort en visit på Grandagen och tittat på djuren, sedan mötte vi resten av familjen hos farmor och farfar, där vi fikade och blev kvar på underbar fiskmiddag.

Många timmars yoga har gjort mig fylld av energi och harmoni.

Trött i kroppen.

Men glad.

6 kommentarer:

Sara sa...

Vi var också å Grandagen, vad synd att vi inte såg er! Kram

Sara sa...

ha ha, på menar jag förstås!

Mari sa...

Vi var där ganska sent eftersom jag var på avslutningen i yoga-kursen före, så vi träffade inte så många. Synd, hade varit kul att springa på er : )

Tänkte på dig när jag cyklade till jobbet i morse, kanske en lunch vid tillfälle?!

kram

Anonym sa...

Vart går du på Yoga ?? Är sugen på att börja.

Mari sa...

Jag tränar ashtanga yoga i Öjebyn.

http://undergroundyoga.weebly.com/oumljebyn.html

Scrolla neråt för tider, eller ring Helena. Hennes nummer finns på hemsida.

Hoppas du kommer och testar : )

Sara sa...

Gärna lunch, har tänkt samma sak! Vi kan väl höras på telefon! Kram