fredag, november 12, 2010

För kroppen



När det gäller kroppsvård har jag allt mer övergått till hemgjorda produkter.

Kroppslotion och ansiktskräm köper jag på hälsokostbutik, men i badkaret och duschen blir det nästan bara hemmablandat med stor del ekologiska råvaror.


Morotsskrubben med honung och havssalt lämnar en len, återfuktad känsla, kaffeskrubben med kakao doftar ljuvligt och fungerar även till ansiktet och tvätten med mixade mandlar och havregryn använder jag varje dag.


Sedan jag började använda dessa tycker jag att hyn mår mycket bättre och har fått en annan lyster.


Fint är det också!

3 kommentarer:

ewa sa...

Hej! Hur gör man dem? Jag är inne på samma linje, jag smörjer tex bara in mig med kokosolja numera, det är fantastiskt.
Kram!

Ida Eriksson sa...

Vilken fin blogg du har. Hit kommer jag igen :).

m v h

Ida Eriksson - f d pitebo

Mari sa...

Ah, tack för tipset Ewa. Recept kommer i ett eget inlägg! Trevlig helg och kram!

Ida, kul att du hittade hit. Välkommen åter ; )

Kram.