onsdag, december 08, 2010

Julstämning för en stund

Många funderingar, om både mig själv och annat.

Värdefulla tankar och synpunkter från er som läser och kommenterar. Bland annat har jag äntligen funnit något som tilltalar mig, om det sedan är rätt väg att gå vet jag inte.

Lämnar jag allt det intressanta med arkitekturen, den biodynamiskt odlade maten och omvårdnaden, så
står det så här på Vidarkliniken i Järnas hemsida:

"Våra legitimerade läkare och sjuksköterskor är utbildade både inom skolmedicin och antroposofisk medicin. Vi kompletterar skolmedicinen med antroposofisk medicin, konstnärliga och fysikaliska terapier och antroposofisk omvårdnad.

Inom den antroposofiska medicinen integreras det naturvetenskapliga biologiska synsättet med kunskaper om hur sjukdom också har samband med det själsliga, med biografin och det sociala livet samt även existentiella frågor hos individen. Man har en helhetssyn på människan, sjukdom och dess behandling."


Men i kväll lämnar jag dem alla och känner något som liknar julstämning.


Jag och min vän Sarah åkte till Ängsbodan i Jävre och möttes av ett vackert och inspirerande julparadis i gårdsbutiken. När vi botaniserat bland julpynt och inredningsdetaljer gick vi vidare till Julbodan på samma gård.

En smal uppskottad stig, oljelyktor som visar vägen till en liten stuga med mer julpynt och en sprakande brasa. En magisk stjärnhimmel och det var skönt att bara vara för en stund.

Inga kommentarer: