söndag, februari 13, 2011

Isande kallt . Fint.

Jag har njutit av en finhelg. Krokodilfika, hyfsat långa nätter, vänner på middag och vin, en isande kall promenad med Hemi på isen och en stund i tystnad hemma medan Markus och Siri var på teater. Kaffebesök, barnspel och läsning.

Trots att vissa saker i livet är svåra nu så gick jag på isen och kände hjärtinnerlig tacksamhet för att jag får leva mitt liv, för att jag får finnas nära. I dag har jag också hämtat ut min nya medicin som jag fick godkänd av Läkemedelsverket, så i morgon är första dagen på något nytt.

Jag och Siri har packat våra väskor. I morgon tar vi bussen till Umeå och hoppas att få en så fin vecka som det är möjligt.

En dator är medpackad, bland barnvagn, Barbiedockor och rena kläder, så jag skriver någon rad om jag har möjlighet.

Kram på er. Och ha en fin alla hjärtans dag.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till!!

Anonym sa...

Vad gör du i Umeå? Jag har nog missat något...jobbar du eller?
Hoppas du inte är sjuk, så du är på sjukhuset... Kram på dig!

Lisa sa...

Kram rakt tillbaka!

Marajja sa...

Jag har följt din blogg ända från start nästan, hade också en blogg för nåt år sedan och kommenterade lite då, marajja hette jag. Sen har jag inte gjort det men följt dig och det känns ju som att jag känner dig, fast bloggen bara är en del av ditt liv! Men jag gillar det stilla och lugna å ditt sätt att försöka se det fina i det lilla. Det får mig att tänka efter och uppskatta det fina i mitt liv. Nu undrar jag ju såklart också vad du gör i Umeå och hoppas som ovan att du inte är sjuk! Och det kan ju va så att du inte vill dela det, eftersom du inte skrivit om det men jag frågar iaf! Mvh Maria Elf, Hammarstrand

Elin sa...

Är så glad för din skull att du fått läkemedlet godkänt. Hoppas att den ger resultat!

Önskar dig och Siri-gumman en fin vecka i Umeå. Så fin som den kan bli med det som väntar.

Kramar!

Marie/Mison sa...

Tror faktiskt jag mötte dig och Siri (i vagn) utanför Apoteket på Nus idag. Vid 12.30 tiden... Tillbringar må, ti, on där till att böjra med. Jobb de första dagarna och på onsdag ska vi på Ögon Max, Alice och jag. Vill Ni fika så hör av dig på mail.

Mari sa...

Tack Clary!

Och tack Lisa ; )

Tack Elin. Är inne på andra dagen och fortfarande har inget gristryne vuxit ut : ) Vi har det så bra vi kan, i går var på på dragspelskväll i restaurangen på hotellet. Siri satt trollbunden i en timme! Stor kram till dig.

Javisst, nog var det oss du mötte, Marie. Var lite trött i huvudet och stirrig just då, tror jag! Vad kul! Kanske springer vi på varandra fler gånger, då får du hojta. Jag hör av mig om vi behöver komma ut och göra något annat. Tack, söta. Hoppas din vecka blir fin. Kram!

Anonym, Marajja: Det är lite tråkiga omständigheter i livet som för mig till Umeå. Jag har valt att inte skriva om det eftersom det inte rör min person i första hand. Det blir lite kryptiskt och svårt, men tyvärr måste det vara så just nu. Marajja, visst kommer jag ihåg dig! Tack för dina fina ord, de gör mig glad. Kram på er!