lördag, mars 12, 2011

Vintermil

I fredags passade jag en telefontid till veterinären eftersom jag inte kunde rådgöra medicinering med sköterskan. Stod i telefonkö i 27 minuter och 48 sekunder innan samtalet blev nerkopplat. Så var telefontiden slut. Då tog jag eget beslut om att sluta med Hemis smärtstillande medicin. Och jag tycker mig se att vi gjorde rätt väl. Hon hade en oro och ett kryp i kroppen som långsamt försvunnit. Nu har hon ingen smärtlindring och det verkar gå åt rätt hål. Håller tummarna.

I dag har Siri varit på 'partykalas', jag har sprungit en vintermil på trötta ben och nu kommer våra middagsgäster - som dessutom har med sig maten!

2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Härligt att få snöra på sig löparskorna igen, eller hur! Gäster som har med sig maten går inte av för hackor det heller! Hoppas du får en fin vecka.

Mari sa...

Mycket härligt, Marie (även om det gick tungt)! Gästerna hade med sig en fantastisk sallad med rostade pinjenötter, så stekte vi oxfilé och sparris med vitlök och citron till. Mums! Hoppas att även din vecka blir fin! Kram.