tisdag, juni 07, 2011

Hemskapat II












Bland de roligaste syprojekt jag tagit mig för.




Tunikan köpte jag på rea för 50 kronor (syns i originalutförande på bilderna längst ner). Den har sedan minskats, både i ärmar, längd och bredd. Spetsar är omflyttade.



Till och med de små hällorna som finns isydda i plagget för att det ska hänga bra på galgen i butik är omvandlade till öglor att fästa knappar i. Knapparna är förövrigt även de bortsprättade och pånyttplacerade.




Fjärilen på ryggen är ditsydd i efterhand. Den har jag broderat med tråd, paljetter och vita pärlor.

4 kommentarer:

Mallaching sa...

Åhåå! Vi kanske ska starta syjunta tillsammans! Fint!

Mari sa...

Tack Malin. Syjunta låter bra : ) Just nu skulle jag helst pyssla hela dagarna, huvudet håller på att explodera av idéer!

Anja och Jonas sa...

http://www.365slojd.se/
Jättemånga tips, jag vill göra allt!

Anonym sa...

Underbart vackert... Jag är med på junta när som helst :) /Sanna