söndag, juni 05, 2011

Lediga dagar

Lediga dagar går så fort. Springtävling, matlagning, middagsgäster. Allt rullade på sådär bra och fint, tills i går morse. Redan när jag vaknade förstod jag att något inte stod rätt till i kroppen. Istället för tävlingströja och uppvärmning tillbringade jag dagen antingen i sängen eller på toaletten. På eftermiddagen började det kännas bättre, men jag sov mig igenom hela dagen. Även idag har jag vilat middag två gånger.

I dag fick Siri välja vad hon ville att vi skulle göra, så vi har varit i en lekpark hon spanat in sedan tidigare och så fikade vi på Ekbergs uteservering. Nu på kvällssidan har vi varit hos vänner i Låssbäcken och grillat middag.

Nu sover Siri, nybadad och tröttnöjd efter lek med kompisar och färska hallon. Jag tittar ut över en magiskt vacker sommarkväll och är glad för ytterligare en ledig dag.

Inga kommentarer: