torsdag, augusti 18, 2011

Regnig torsdag

Markus är borta med jobbet i kväll, men fin som han är fanns det gott om färdiglagad mat hemma. Så jag och Siri värmde tomatsoppa med råris samt en thaigryta med kokosmjölk och färsk koriander, tände ljus och satt och konverserade.

Sedan slog vi till på efterrätt mitt på blanka torsdagen. Hon åt en kladdkaksmuffins från kalaset och jag åt en ny chokladvariant där kakan består av kakao, agavesirap, banan, raw kakaonibs samt - svarta bönor. Gräddad i ugnen och helt okej som brownie!

Medan jag plockade undan lekte Siri med sin nya deg och vi småpratade i godan ro. Sedan hundpromenad i regnet, Siri i regnställ, sydväst och paraply. En skön runda senare läste vi Teskedsgumman och lyssnade på droppar mot taket.

Siri avrundade vår fina, ordinärvanliga torsdagkväll med att slingra sina armar om min hals och konstatera att hon varenda kväll - om hon inte hinner somna - ska berätta för mig att hon älskar mig så mycket som det bara går.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Lät som en mycket mysig afton, vädret till trots. Här i söder (skellefteå):-) har regnet bokstavligen också vräkt ned. En städdag blev det av det hela. Kan behövas efter den finfina sommaren som försummade allt liv inomhus. Men det var det värt! :-)
Ha det gott! / johanna

Mari sa...

Godmorgon Johanna. Vi hade det fint, jag fick till och med en massageberättelse på ryggen innan hon somnade. Vilken bonus! I morse tog jag vinterhanskarna när vi cyklade till förskolan, jag har helt enkelt inga torra tunna vantar kvar - så visst regnar det här även i dag. Kikade in på din fina blogg och blev väldigt sugen på en tjusig hammock. Superfina.

Kram på dig, ha en fin helg!