tisdag, september 13, 2011

livets hemlighet: allt kommer att bli bra

Jag varken köper eller får smycken speciellt ofta. Och när det handlar om halsband så har jag nästan bara smycken med budskap. De som betyder något speciellt för mig.

I dag har jag fått två halsband. Båda med fina budskap. Det första vann jag i en tävling, jag ska fotografera det vid tillfälle.

Det andra fick jag av en nyfunnen vän. Så här står det på kortet till halsbandet:

Ha ringarna på läderremmen som följer med eller sätt dem på en kedja eller annat smycke som du har sedan tidigare. Se några exempel på bilderna här bredvid. Knyt läderremmen kort så att du har ringarna i halsgropen eller ha den lång som den kommer. Ha alla tre ringar tillsammans eller välj ring och budskap efter dag och humör. Möjligheterna är många!

På en av ringarna står det "livets hemlighet: allt kommer att bli bra".

Det känns extra fint just i dag.

2 kommentarer:

Marit Johansson sa...

Jag älskar också smycken med budskap...

Mari sa...

Ja, synliga budskap eller "enbart" betydelsefulla för en själv. En gåva, ett handgjort. Det är fint!