onsdag, november 30, 2011

Om att ta en familjebild

När både jag och mina kollegor på de stora magasinen gör inredningsreportage gör vi ofta en faktaruta och tar en familjebild. Det är liksom trevligt som läsare att få den informationen samlad, både i kort text och bild.

Men de där familjebilderna kan ofta kännas rätt uppställda och som ett måste, snarare än ett kreativt foto.

Några fina vi tagit kan jag visserligen genast dra mig till minnes men bilden ovan, som jag hittar i min inspirationsmapp, är min favorit. Älskar att barnet sitter baklänges på hästen, linjen när geten drar i kopplet och de murriga grå tonerna. Så fint! Och vilket jobb bakom. Gillar.

2 kommentarer:

Sara sa...

Håller med, superfin bild!

Mari sa...

Ja, jag gillar verkligen de gråmurriga tonerna allt igenom. Snyggt!