fredag, december 09, 2011

För pysslet





Det finns ingen ände. Pysslet tar över vårt hus! Istället för att kämpa emot och sortera sortera sortera så vill jag ha ett skåp. Ett stort skåp. Eller flera små ihop. Huvudsaken är att de sväljer en massa pryttlar.


Inspirerad av en väns projekt testade jag att trava byrålådor och gamla trälådor i en egen bokhyllekonstruktion i köket. Fint och personligt, men problemet med öppna hyllor kvarstår. Jag vill kunna stänga dörren och glömma whats inside.


Sent en kväll när maken kommit hem från jobbet satt vi och pratade över en kopp te. "Ett plåtskåp skulle vara fint", sa han. Och det är klart att det är ett plåtskap vi ska ha.


Inte det enklaste eller billigaste att finna, men jag skickade inspirationsbilderna ovan till min far. Det verkar som att vi kanske får napp.

Inga kommentarer: