lördag, januari 14, 2012

Lördag

Både torsdag och fredag har vi ätit middag med släkt och vänner, jag och Siri. Det har varit fint och mysigt. I kväll har vi dinerat ensamma, eller sminkdockan hade visst tagit Markus plats vid bordet. Han är efterlängtad här hemma, både av mig och lillan.

I morse ringde väckaren tidigt. De stående positionerna på yogamattan och sedan iväg på möhippa. Den blivande bruden anlände i en ambulans med discokula och hög musik. Sedan åt vi hotellfrukost och tog oss vidare mot Räddningstjänsten, där hon fick bevisa sin fysiska färdighet med ett brandmanstest. Efter lunch avlöste jag maken hemma, som åkte mot jobbet.

Jag och Siri har fikat på stan, byggt en pusselboll och medan jag tränade så dansade hon lös i vardagsrummet. Jag älskar att se henne dansa, så fri och glad. Jag dansade med henne en stund innan vi gick upp och la oss.

Så nu sitter jag har med en kopp te. Det blir bra med söndag i morgon, hela familjen. Samlade.

Inga kommentarer: