måndag, januari 02, 2012

Nej det är absolut inte vad det ser ut som


Jag funderar på min årssammanfattning och har läst tillbaka lite i tiden. Och jag tror att 2011 på något sätt har varit de kroppsliga problemens år.

Bilderna ovan är kanske lite knäppa, jag tänkte på det när jag, Siri och Pierre fotade oss i Photobooth i dag och den övre bilden låg längst fram. För man kan lätt tro att det är gravidbilder. Men det är min ont-i-magen-bild. För att jag ska komma ihåg hur jag verkligen ser ut när jag har ont i magen. Inget tillgjort och utspänt, bara ont. Och så en referensbild från i dag, som är en hyfsat bra dag. Gräsligt och plågsamt är det.

Jag har dessutom resignerat och bokat tid hos naprapaten. Mina ryggproblem, som gav sig till känna vid lucia gör mig ont och nu begränsar det mitt livsrum. Så naprapat i morgon, massage nästa måndag och sedan hoppas jag på ett sinnesutvecklande 2012, där jag inte känner mig så fången i kroppen.

Inga kommentarer: