måndag, februari 06, 2012

Att ha haft helg



Så kom det en helg, och så gick det en helg.

I fredags tog jag bussen ned till Skellefteå. Kallt var det, men fram kom jag. Mötte upp min Siri och vänner och åt på bistron.

Rökt ankbröst, ankrillettes och stekt anklever med balsamvinäger och fikon.

Bouillabaisse med handskalade räkor och pilgrimsmussla. Aioli. Bröd.

Passionsfruktmousse. En perfekt capuccino.

Och en del bubbel på det.

Jo, det var en trevlig kväll. Övernattning i lilla lägenheten och så bussen hem om lördagen.

Jag och Siri kom hem till ett hus där vattnet frusit och livsutrymmet kändes tämligen snålt. Närmare trettio minusgrader är inte för mig.

I går rullade jag ut yogamattan i shalan och yogade hela första serien, ledd av finaste 'yogafröken' Maria. Hon har ett sätt, och magiska händer, som gör att kroppen bara hittar. Utan att pressa, bara genom att andas. Det är helt otroligt. Vad kroppen kan.

Hem till hemlagad tomatsoppa och Krutröksgratinerat bröd. En varm dusch, kanelhudkräm och te i sängen till "Hell on wheels".

Så kan en helg också spenderas.

Inga kommentarer: