torsdag, mars 29, 2012

Lite suddigt spökblek, sådär



Ja, jag har gjort en hel del nya erfarenheter på sistone. Bland annat har jag varit på skiktröntgen, åkt ambulans, blivit sövd och varit svimfärdig i en rullstol.


För två veckor sedan, när jag hade ont i magen och var på vårdcentralen. Ja det var nog min blindtarm som spökade redan då.


För två kvällar sedan fick jag ont igen. Låg vaken hela natten och kämpade och tänkte envist att jag minsann inte skulle vara till något besvär. Men klockan sex om morgonen gav jag upp, väckte familjen, till och med Humlan följde med i bilen, och genom ett folktomt Piteå åkte vi till akuten.


En morfinspruta senare kändes det mycket bättre och jag var nästan redo att åka hem. Men så blev det inte. Jag slumrade mig igenom dagen som blev eftermiddag. En ambulansfärd till Sunderbyn, en blindtarmsoperation och en sjukhusövernattning senare är jag hemma igen.


Lite krokryggig och stel är jag allt. Och så skrattar jag helst inte. Men annars mår jag bra, igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du är hemma igen!
Du såg så god ut i soffan!
Puss puss
//Fadern

Elin sa...

Krya på dig vännen!
Kramar

Unknown sa...

Men kära du!
Skönt att höra att du är på bättringsvägen!
Massa virituella kramar :)

Malin

Malla sa...

Ajajaj! Hoppas du aldrig behöver ha magont igen nu, krya på dig - snart kan du skratta igen! :)

Malin i Luleå sa...

Krya på dig Mari <3

Kram Kram Malin

Mari sa...

Tack! Snart kan jag skratta igen. Har vankat runt kvarteret på kvällskvisten och det får väl ses som ett framsteg : )