onsdag, april 04, 2012

Att läsa är att resa ...

Det har gått otroligt trögt med min läsning ett tag. Istället har jag hängett mig åt serien "Downton Abbey" och det har varit helt ljuvlig underhållning. Nu är de två första säsongerna sedda och det känns redan tomt. Kanske har någon tips på annan braserie att ta del av om kvällarna?


För att kompensera parallell-läser jag "Sju jävligt långa dagar" av Jonathan Tropper och "Ett år av magiskt löpande" av Kennet Gysing.


Men sedan då? Ge mig något bra : )

10 kommentarer:

Erika, sa...

Paulo Coelho, han är min favorit alla gånger. Zahiren är väldigt fin och Alkemisten så klart. Sen gillade jag även Fröken Prym och Djävulen, Veronika bestämmer sig för att dö, och Brida. Egentligen kan väl vilken bok som helst för de är alla som en lektion i livet.

Mari sa...

Tack för tipset Erika. Har läst någon av Coelho, troligen Alkemisten. Men det var länge sedan. Jag kanske får återuppta bekantskapen.

Ha en fin påsk!

Martina sa...

Matador, The Wire, men de har du väl redan sett?

Martina sa...

Å har du inte läst Jernbaneeposet så är det dags, men det är kanske obligatoriskt för alla norr- och västerbottningar??

Mari sa...

Å tack Martina. Har nyss fått tips om både Matador och The Wire, så nu måste jag beställa! Jernbaneeposet är jag inte bekant med så det får jag kolla upp!

Mari sa...

Å tack Martina. Har nyss fått tips om både Matador och The Wire, så nu måste jag beställa! Jernbaneeposet är jag inte bekant med så det får jag kolla upp!

Sara sa...

Jag säger bara Mad Men...har du inte sett den så har du något att se fram emot! Intressanta karaktärer, bra manus och snygga kläder och miljöer, från 50-talet och framåt. Har alla säsonger om du vill låna, (men har lånat ut första just nu).

Mari sa...

Å jag lånar gärna när du fått tillbaka. Har hört mycket gott om Mad Men!

Sara sa...

Bra, du får fråga mig igen om ett tag, för jag lär säkert glömma bort det :) Du ska få tillbaka din skinnjacka förresten, är ni tillbaka i stan?

Mari sa...

Ska jag göra Sara. Nu är vi tillbaka i stan, ingen brådska med jackan dock. Känns inte som vårväder just nu ; ) Hoppas att ni hade trevligt på festen!