torsdag, juni 07, 2012

Torsdag, mot natt


Vi firade nationaldagen med Wild kids på datorn, nya böcker från bibblan och middag med fina vänner. Min ambition var att laga något svenskt, men det slutade i asiatiskt. Dock med rabarber- och jordgubbspaj med lättvispad grädde till dessert.


Och nu sitter jag här i torsdagskvällen. Jag har lagt mina flickor, de sover invid varandra i dubbelsängen. Och jag har yogat. Med djupa självklara andetag som ett driv och en egen kraft igenom.


Nu ska jag dricka Pau D'Arco. Och se "Call the midwife".


Och när jag vaknar, då är det nästan helg.

2 kommentarer:

Livet på Storgatan sa...

Lät som en bra nationaldag!
Hur smakar Pao D'Arco Och vad var de det var bra mot/för?
Själv har jag haft fingrarna i jorden mellan regnskurarna:)
ha det gott/ kram Jill

Mari sa...

Ja det var en bra nationaldag, men jag håller fast vid att vi firar nationaldag på midsommar : )

Pau D'Arco är väldigt mild i smaken trots att man låter det puttra ungefär som Yogi-te. Kanske lite sött mot rökigt, fast som sagt väldigt milt. Jag dricker inte ens mjölk i det och det brukar jag göra. Läser man vad det ska vara bra mot så känns det som ett mirakel-te som typ kan bota allt. Tror det ska få ett eget inlägg. Men ur minnet är det bra för tarmrörelserna, mot virus och svampinfektioner och infektioner överlag. Det har druckits länge av Inka tror jag och görs från innersta barken på ett speciellt träd.

Låter härligt med fingrarna i jorden, jag har en del som behöver komma ner. Väntar bara på några soliga, fina dagar!

Kram, och ha en fin helg!