torsdag, juli 19, 2012

Bland färska blåbär och länkar

Morgon på jobbet. Jag sitter och äter färska blåbär och gör mig mentalt redo för dagens arbetspass. Min rygg är skör. Väldigt skör. Men jag hoppas på bättring och helande.

Jag har haft en fantastisk start, tillbaka på arbetet. En fin Facebook-länk om ett tidigare reportage med många uppskattande kommentarer. Och sedan så började måndagen med att skriva in anteckningar från ett jobb jag gjorde under semestern.

Som många gånger tidigare är jag helt fokuserad under intervjun. Frågor, gester, anteckningar. Tentaklerna ute efter undermedvetna signaler och små runt-omkring-saker som förhöjer.

Så sitter jag där med anteckningarna. Och först då känner jag. Och småsnyftar åt mina egna stödord. Fint så.

Jag har också hunnit besöka Kisträsk i jobbet. Och i går gästade jag och min kollega Sofia en gata nära oss. Här fångade 4-klövern oss på bild.

Inga kommentarer: