tisdag, juli 24, 2012

Motsatsförhållande



Det är märkligt hur fort det går. Från att känna sig utvilad, stark och tränad - till att efterleva motsatssynonymer till samma ord.

När min rygg totalkraschade under trettonhelgen vill jag minnas att jag också hade jätteont i magen. Och det är lite samma nu.

Trots två naprapatbesök med många knakningar och en väldigt-nära-svimings-upplevelse med svart för ögonen och brus i örat så är jag långt ifrån bra. Jag har konstant värk i ländryggen och det knastrar och hugger i överdelen. Och så magen därtill. Och känslan av att simma i sirap.

Men jag försöker att välja det bästa. Festivalen är på väg in i stan. I går träffade jag min familj till lunch. Och i festivalanda har vårt favorithak återupptagit sin fina vegetariska lunchservering för en vecka. Så vi åt gott och promenerade genom tivoliområdet, på väg att uppstå efter Sundsgatan.

Och ikväll kommer några vänner över. Ett glas bubbel, lite ost och kex. En semesteroas på några timmar, en vanlig tisdag, helt enkelt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag följer din trevliga blogg och ser att du besväras av din rygg så jag undrar är det någon som har undersökt om du har diskbråck?
Har haft det själv och blivit opererad och mår bra nu.
Eva

Lisa sa...

Först av allt hoppas/önskar jag att nån/du snart hittar vad som är felet med din rygg så att den förhoppningsvis går att fixa så den blir bättre. Sen måste jag tacka för tipset på Siris vackra, vackra fläta (bland den vackraste håruppsättning jag sett!) har flätat mellandottern och det var ju inte allt för svårt;) och den är ju såå vacker! Så tack, och kram, och KRYA på dej! /Lisa

Mari sa...

Hej Eva. Tack för input. Jag har aldrig övervägt det, men jag ska ha det i åtanke. Vad härligt att höra att du mår bra nu. Kram till dig.

Lisa, ja tack eller hur. Nu får det räcka med ryggont : ) Men så himla roligt att höra om flätan, vad glad jag blir. Superglad, till och med! Stor kram!!