onsdag, augusti 29, 2012

Höstfärger hemma






Visst är det märkligt. Varje gång jag ska resa bort vill jag helst lämna ett perfekt hem bakom mig. Ifall vi inte skulle komma hem igen, så att de som ska ta hand om våra saker inte behöver ojas över hur oorganiserat / smutsigt / stökigt vi har det. Som om det skulle spela någon roll.

Helt perfekt kommer det verkligen inte att vara. Men i går dammsög jag under kuddarna i soffan, till exempel. Där hittade jag en del skatter, mest i form av pennor och små vackersparade stenar.

Finner lust att fixa lite smått hemma, den nerven har gått på sparlåga länge. Men nya badhanddukar, en vacker tvålflaska och kanske någon ljuslykta och ljusslinga skulle kunna hitta hit. På ett tag i alla fall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så funtad är jag oxå städar och fejar sen är det så trevligt att komma hem till ett välstädat hem.
Det kanske är något syndrom men vi får leva med det.Kram svärmor.

Mari sa...

Ja vill får väl leva med det! Men precis, det är ju rätt skönt att komma hem till något städat.

Kram!

Sandra V sa...

Det finns ju inget härligare än att få komma hem till ett hem som är städat när man kommer från en resa! Vilken fin höstbukett du plockat!

Hoppas ni får en skön resa!

Mari sa...

Så är det ju, Sandra. Och tack :) Jag tror på resan. Det känns härligt. Nu skall jag börja packa. Kram till dig.

Mari sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.