måndag, augusti 27, 2012

Så går en helg ifrån vårt liv ...

Tretoppstur med en fin vän.

Som en månlandskap av mossbeklädda stenar.


Siri skördar egenodlade morötter. Och smakar om äpplena är klara.
I bokklubben ska vi läsa Jonas Gardells nya "Torka aldrig tårar utan handskar, del 1". Ser jag fram emot.

Har läst en hel del av hans böcker och tycker om, även om de ofta ger mig lite ångest. Som titeln "Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter". Det är den där mixen av humor och förtvivlan som går rakt in i mig.

I helgen har vi bland annat varit på barnbio och sett Elton Johns "Gnomeo & Julia", besökt kulturmarknaden vid Västra kajen och ätit god bistromat.

I söndags gick jag tretoppstur med en god vän. På spångar i skogen talade vi om magi. Med mossa, blåbär och tystnad runtom kändes det självklart.

En mysig fikastund hos farfar och filmkväll har vi också hunnit med.

Och så har jag haft ont i ryggen. Mycket. Och hela tiden, sådär ont så det tär och maler hela tiden.

Nåja, jag hoppas att sol och värme ska göra underverk. Siri har redan packat.

Inga kommentarer: