tisdag, augusti 28, 2012

Underhänder

Att cykla hem i en regnstorm till lunch och mötas av hemmaman, eld i kaminen och en kopp kaffe intill brasvarm hund på en filt.

Det lindrar.

Att komma hem till vardagsmiddag med tända ljus.

Att vara två en helt vanlig måndagkväll.

Det är saker som stillar när ryggen gör så ont att det känns som att jag går av.

Hela tiden, går jag av.


I dag skall jag träffa en ny människa med underhänder. Jag hoppas att det hjälper.

Och så den där segelbåten, såklart.

På lördag sitter vi där. Ljumma vindar mot kinden.

Och ryggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en underbar resa! Ta hand om er & samla energi och kraft! Det är ni värda!! Kram en lillasyster

Malla sa...

hoppas ni får en finfin resa och att ryggen blir bättre!

Mari sa...

Ja! Det hoppas jag med! Kram.

Tack Malla! Jag tror på ryggen, efter naprapatbesöket igår känns det som att det finns en räddning. Kanske.