måndag, september 17, 2012

Mallorca runt I

Det här är båten vi levde ombord på en vecka.


Och det var i sådana här vikar vi ankrade för nätterna.

Och sådana här solnedgångar vi seglade igenom. Bara hav, tystnad och en brinnande sol.

Vinden och vattnet rensar bort alla tankar. Bara vara, bara vara.

Från Mallorca till Menorca.

Många bad i varmt vatten. Siri fick fin användning för sin flytbaddräkt.

Många timmars färgläggning och skapande.

Detta sägs vara Frank Sinatras gamla sommarhem, undangömt för världen. Här sov vi en natt och simmade i land på stranden.

Frukost med fötterna i vattnet.

Ja, hur sammanfattar man en vecka till havs. En vecka med sol och blåst och båtliv. Att sova i undanskymda vikar, känna hur ryggen läker av båtens rörelser. Att spendera var minut av dagen utomhus.

Att äta middag ombord, i mörker, under stjärnklar natthimmel. Varma kvällar, en delfinfena ovan ytan. Många varma bad (till och med för mig).

Upplevelser som kommer till en, för att båten rör sig. Sova middag, bara vara. Vara tyst, utan behov att formulera ord.



En resa fylld av tusen fina, roliga småminnen. Uttryck, upplevelser som om man kokar ihop den någonstans smälter ihop till en.

Själsro.

5 kommentarer:

Malla sa...

Underbart!
Välkomna hem :)

Anonym sa...

Låter helt fantastiskt! Spenderade nyss två dagar i fjällen, tänkte lite samma där, bara vara, rätt tyst i huvet, inga måsten mer än det basala, dock en aningens kallt och obekvämt i tältet ;) Skulle nog föredra båt i Mallorca tror jag!

Kram // Marajja

Mari sa...

Ja. Underbart! Känns fint att vara hemma också!

Marajja - det var fantastiskt. Två dagar i fjällen låter kontemplativt, tycker jag. Kan jag också tänka mig att testa. Dock skulle jag gärna hoppa tältet ; ) Kram!

Elin sa...

Underbara bilder! Kram

Mari sa...

Tack fina Elin. Kram!