tisdag, oktober 09, 2012

En helg som var

I fredags besökte Siri sitt första disco. Men hon var inte imponerad. För mycket lekar och för lite dans.

Lördag inledde vi med en stilla förmiddag hemmavid. När Markus åkte till arbetet skjutsade jag Siri på kalas och åkte hem och yogade den stående serien framför kaminen. Vi hälsade på farmor och farfar, som kommit hem från en resa, innan vi tog bussen till Skellefteå.

Där dinerade vi i bistron, och med ett glas rödvin i handen fick jag liv och rörelse, atmosfär - och så fick jag se min vackra man arbeta hårt i köket. Siri klämde till med en trerätters - vitlöksbröd, oxfilé (magiskt god) och hallonglass. Jag njöt chèvre chaud, boillabaisse med aioli och en cappuccino.

Sedan gick vi till en inflyttningsfest i en takvåning, tog en gammal hiss med gallerdörrar upp till vinden. Siri somnade i vagnen innan vi promenerade till våra vänners lägenhet, där vi sov över.

Efter en mysig frukost till tända ljus åkte vi hem. Jag arbetade ett tag och sedan förenades familjen till "Shrek" (eller "Skägg" som Siri säger). Max-mat, yinyoga och ett avsnitt av Sons of anarchy senare så var den helgen all.

En fin sådan.

Och snart väntar Frankrike.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så cool Siri är disco ena dagen och åka vagn nästa, man kan var stor och liten på samma gång det gäller bara att se möjligheterna.
Kram farmor.

Marie/Mison sa...

Låter som en helt underbar helg!

Catarina sa...

Vad har ni för vagn?
Jag känner att min dotter är lite för stor för sin, men Siri är ju mycket större så då måste det finnas alternativ?

Mari sa...

Precis farmor. Det bästa av båda världarna! Kram.

Ja, Marie, det har varit en jättefin helg. Och snart är det helg igen : )

Catarina, vi har en helt vanlig Brio sittvagn. Siri ÄR för stor för sin, benen sticker ut en halvmeter, men ibland är det så galet praktiskt och skönt att ha med den - som i lördags när hon kan somna i vagnen. Och hon älskar fortfarande att åka i den. Att jag knappt orkar skjuta den längre sträckor nu för tiden är en annan historia ; ) Vi skulle nog behöva någon slags vuxenvariant snart ...