onsdag, december 05, 2012

Tanken bakom

Julstjärnan från Repris återvinningsmarknad som jag,
vilket jag inte trodde, verkligen fastnade för.

Här väntar tom yta på pepparkakshus. Tillräckligt högt upp
för att inte Hemi ska kunna tjuvsmaka (tror jag, hon visar oanad spänst ibland).

Pynt på köksbordet, gillar blandningen av granljusstake från
barndomen, horn som Siri funnit i skogen och en Buddha från loppis.

 
 
Siripyssel på plats. Fin mobil i fönstret och lucia av pappersrulle.

Kanelkudde, fårskinn och stjärndraperi. Och lite snö på stora granen utanför.
 
Glitterlykta som hängt med i några år nu. Och Siris klänning från vårt bröllop.

Julgardin och ljusstake, dock har Hemi en tendens att ligga ur sladden.

För flera veckor sedan gjorde jag ett inredningsreportage från ett riktigt julhem. Och jag blev så inspirerad. Kanske mer av tankesättet än själva pyntet, även om det var fint.
 
Men detta med att fixa i ordning tidigt, för att kunna njuta av adventspynt när man är som mest sugen.
 
Och att istället för att stressa med icke fungerande luciakronor och panikklappar ha det färdigt och bara dricka glögg och göra det man känner för.
 
Jag känner att jag anammat det lite detta år. Även om det är overkligt att det är den 5 december.

Inga kommentarer: