lördag, februari 16, 2013

Åka bort






Att ha en vän som överraskar.

Några timmar i bil till annan stad. Lunch. Dela på en flaska rosé. All tid i världen att prata till punkt. Fast den där punkten verkar liksom inte komma. Hoppas att den aldrig gör det.

En promenad till Bildmuseet. Vacker byggnad intill vattnet.

Besöka kvalitetsbutiker, prata lite mer. Middag på lokal och en drink, inspirerande liv och rörelse, en dj som spelar lp-skivor. Och så sköna hotellsängar, en frukost med västerbottenssmör och hallon och kaffe.

Ja. Så kan man också inleda en helg.

Åka-bort-magi i miniformat.

Hur bra som helst.


4 kommentarer:

Sara sa...

Låter ju helt underbart!

Mari sa...

Ja, det var det!

Anonym sa...

Hej! Jag har bara ett par frågor till dig, om du vill och har tid att svara? Vilken/vilka restauranger kan du rekommendera i Piteå? Var kan man gå ut och roa sig på kvällen? Tack för en jättefin blogg... Kram Anna från Skellefteå

Mari sa...

Hej Anna. Ha ha, enligt min mening som bör du inte lämna din hemstad. Min man pendlar till Skellefteå där han kockar på Bryggargatan : ) Men jag kan förstå att det finns andra anledningar att besöka Piteå!

Men ska du göra Piteå så rekommenderar jag i första hand restaurang/brasserie Järnspisen (http://www.jarnspisenpitea.se/brasserie). I andra hand 1906 (Stadshotellet) eller Doktorsvillan strax utanför Piteå.

Ska man gå ut och roa sig så är det Challenge nattklubb som är mest välbesökt.

Kanske fick du lite hjälp på traven!

Hoppas att du får trevligt!

Kram.