söndag, mars 10, 2013

En söndag





Jag försöker ta bilder av mina alster innan jag skickar den vidare till andras huvuden, armar eller böcker. Det här är de två senaste armbanden. Nu funderar jag på att pryda Humlan med ett halsband.

Nere i köket lagar Markus önskekost till Siri. Hon har innerligt önskat anka, så anka skall hon få. Efter arbetshelg för maken är familjen söndagssamlad. Vi har tillbringat en del av dagen på den lokala slalombacken.

Siris säsongspremiär gick utmärkt. Jag älskar med vilken självklarhet hon åker i backarna. När hon och Markus tog den vanliga liften upp mot toppen tog jag och Hemi en långpromenad efter skoterleden. Solen orkade inte riktigt bryta sig fram genom molnen, men vi hade en fin stund i allt det vita.

Nu ligger hon pall i hundbädden, trött med lite ont i kroppen. I morgon åker vi på akupunkturtid nummer två och jag hoppas att det ger lika bra effekt denna gång.

Inga kommentarer: