torsdag, maj 02, 2013

Dagarna


 
Det blev lite tyst här. Ibland är det bara så. Några händelser har jag fångat på bild.
 
Bland annat desserten från en middagsbjudning. Vit chokladkräm med lime, färska blåbär och passionsfrukt.


Och en pizza, några vardagar senare.
 
Tog ett brödrecept lchf-style och gjorde pizzabotten av. Blev mycket bra.


På valborg gick Siri skola, medan jag var ledig.
 
Konstigt, men härligt att rulla ut yogamattan och göra ett långt viryayoga-pass mitt på dagen.
 
Om kvällen åt vi lax och cyklade i regnet till Badhusparken.
 
Där sålde de ... sockervadd, till vissas förtjusning.


Som vanligt har jag rensat pyssel, medan Siri har skapat nytt.
 
För tillfället utgör skateboarden mobilt pysselbord.


Och så hunden, som alltid vill ligga mjukt. Även om det bara är symboliskt.
 
Som här, på ett papperskonstverk.
 
Siri och hennes väninna skapade en tavla och la undan för att Hemi inte skulle skrynkla. När de hade gått ut till studsmattan, fann jag hundfröken ... just på konstverket såklart.

Inga kommentarer: